Przygotowanie do druku

Przygotowanie do druku może przerazić nie jedną osobę, która z drukiem nie miała nigdy wcześniej zbyt wiele wspólnego, są jednak reguły których warto trzymać się podczas projektowania, które pozwolą uniknąć niepotrzebnych stresów i reorganizacji w projekcie przygotowanym wcześniej.

 

Warto zapoznać się z poniższymi podstawowymi uwagami do projektów, a w razie większych pytań zwyczajnie napisać do naszej firmy (adres mailowy sylwia.kupiec@krak-old.pl) i rozwiać wszelkie wątpliwości zanim problem rozrośnie się do skali, w której konieczne będzie odtworzenie grafiki, lub też zmiana dotychczasowej koncepcji projektanta.

Należy pamiętać, że przesadne wodotryski i poloty kreatywności graficznej mogą mieć swoje konsekwencje w czasie druku, dlatego warto też poznać technologię druku, aby pewnych skrajnych sytuacji najzwyczajniej w świecie uniknąć. 

przygotowanie do druku - obraz wydruku retro przy soczewce

 

Wymagane formaty plików graficznych:

  • dopuszczalne pliki wektorowe .AI .INDD .CDR .EPS .PDF

Zalecenia:

  • pliki graficzne, oraz elementy grafiki bitmapowej nie powinny opierać się na systemie mieszania kolorów RGB. W poligrafii korzystamy z mieszania 4 kolorów w systemie CMYK (dopuszczalne jest też zastosowanie kolorów dodatkowych z wzornika PANTONE, jednak wiąże się to z dodatkowymi kosztami druku)
  • Podczas przygotowywania projektów graficznych należy uwzględniać możliwości precyzji maszyn tnących. Krawędzie pracy/opakowań powinny zawierać co najmniej 3mm "spadu" (zapasu grafiki) poza krawędziami tak, aby w razie przesunięć podczas wycinania nie były widoczne białe odcięcia od grafiki, które mogłyby być szpecące dla produkcji.
  • Zalecane jest przesyłanie plików graficznych zawierających naniesioną na grafikę siatkę wykrojnika pudełka, jeżeli jednak owego projektu nie ma, należy zaznaczyć krawędzie grafiki sznytkami (liniami cięcia pokazującymi miejsca pasowania wykrojnika do arkusza).
  • Jakość bitmap (zdjęć oraz elementów graficznych) zamieszczonych w pracy winna mieścić się w zakresie 120 ppi a 350 ppi, z zastrzeżeniem, że bitmapy poniżej 250 ppi zauważalnie wpływają na jakość druku, a 120 ppi w druku na takich powierzchniach to absolutne minimum.
  • Istnieje konieczność przekształcenia fontów na krzywe (obiekty wektorowe) w projektach graficznych. Jeżeli praca nie spełnia owego wymogu, należy załączyć do niej zestaw fontów wykorzystywanych w pracy.
  • Prace wymagające wykorzystanie dodatkowych kolorów PANTONE powinny uwzględniać je także w projektach graficznych.

 

 

W razie niejasności na temat wykonania przygotowania do druku zachęcamy do kontaktu z nami. Zawsze chętnie posłużymy Państwu tak radą jak i pomocą.

W tym celu prosimy o kontakt:

e-mail: sylwia.kupiec@krak-old.pl